Перник11°
Изпрати новина
румен радев
Извънредно
Румен Радев с извънредни мерки след кървавата трагедия на АМ „Тракия“: 11 загинали и 48 ранени (СНИМКИ)

Министерският съвет вдига минималната заплата на 660 евро

Pernik24.bg· 1 мин. четене
Министерският съвет вдига минималната заплата на 660 евро
Снимка: ai

Новият размер влиза в сила от 1 януари 2027 година

Минималната работна заплата в България ще бъде 660 евро от 1 януари 2027 година. Това е определено с постановление на Министерския съвет, предаде репортер на Zapadno.com.

С решението се променя и минималната часова ставка. От догодина тя ще бъде 3,98 евро при нормална продължителност на работното време 8 часа и 5-дневна работна седмица.

Какъв е новият размер на минималната заплата

По постановлението на Министерския съвет минималната месечна работна заплата се определя за пълен работен месец. От 1 януари 2027 година размерът за страната става 660 евро.

Промяната означава увеличение спрямо действащото в момента ниво, което е 620,20 евро.

Минималната часова ставка също се повишава

Правителственото постановление определя и минималната часова работна заплата. От 2027 година тя ще е 3,98 евро при стандартен режим на работа – 8-часов работен ден и петдневна работна седмица.

Към момента минималната часова работна заплата е 3,74 евро, посочва Zapadno.com.

Каква е минималната заплата в момента

Сега минималната работна заплата в България е 620,20 евро, а минималната часова ставка е 3,74 евро. Тези размери са определени с постановление на Министерския съвет от 13 ноември 2025 година, уточнява Zapadno.com.

FacebookViberX

Благодарим! Коментарът ще се появи след преглед от редактор.

Коментарът не беше приет — проверете полетата или опитайте по-късно.

Коментарите са на потребителите. Pernik24.bg не носи отговорност за съдържанието им.