Министерският съвет вдига минималната заплата на 660 евро

Новият размер влиза в сила от 1 януари 2027 година
Минималната работна заплата в България ще бъде 660 евро от 1 януари 2027 година. Това е определено с постановление на Министерския съвет, предаде репортер на Zapadno.com.
С решението се променя и минималната часова ставка. От догодина тя ще бъде 3,98 евро при нормална продължителност на работното време 8 часа и 5-дневна работна седмица.
Какъв е новият размер на минималната заплата
По постановлението на Министерския съвет минималната месечна работна заплата се определя за пълен работен месец. От 1 януари 2027 година размерът за страната става 660 евро.
Промяната означава увеличение спрямо действащото в момента ниво, което е 620,20 евро.
Минималната часова ставка също се повишава
Правителственото постановление определя и минималната часова работна заплата. От 2027 година тя ще е 3,98 евро при стандартен режим на работа – 8-часов работен ден и петдневна работна седмица.
Към момента минималната часова работна заплата е 3,74 евро, посочва Zapadno.com.
Каква е минималната заплата в момента
Сега минималната работна заплата в България е 620,20 евро, а минималната часова ставка е 3,74 евро. Тези размери са определени с постановление на Министерския съвет от 13 ноември 2025 година, уточнява Zapadno.com.

12 загинали и 46 ранени след верижни удари

До 20 ноември следят строго пешеходци и шофьори

Румен Радев с извънредни мерки след кървавата трагедия на АМ „Тракия“: 11 загинали и 48 ранени (СНИМКИ)

Отменят програмата на Радев във Варна след катастрофа

Защо „Щрабаг“ асфалтира пътя през Арабаконак и на какво основание се извършва ремонтът?

Коментарите са на потребителите. Pernik24.bg не носи отговорност за съдържанието им.